کتابخانه اندیشه دستگرد
کتابخانه اندیشه دستگرد

کتابخانه اندیشه دستگرد

برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

نمایشگاه کتاب با حضور مسئولین در سالن اجتماعات کتابخانه اندیشه برگزار گردید.




برگزاری نشست کتابخوان کودک و نوجوان


اولین نشست کتابخوان کتابخانه اندیشه در تاریخ 1394/8/25با حضور دانش آموزان در محل سالن اجتماعات کتابخانه برگزار خواهد شد.


لازم به ذکر است که سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند و در جلساتی که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارد.

اسامی شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی به همراه برندگان


مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی  به پایان رسید. تعداد83نفر در مسابقه به صورت کتبی و اینترنتی شرکت نمودند که در ادامه اسامی شرکت کنندگان به همراه برندگان  به اطلاع اعضا می رسد.برای دریافت جایزه ،کتابدار کتابخانه با برندگان تماس و نحوه دریافت جایزه را به اطلاع آنها می رساند.

عیسی تقوی- اعظم فرح بخش- اکرم فرح بخش- ویدا تقوی- میلاد تقوی- ساناز تقوی - جواد تقوی- فاطمه افشارلو- سعیدرضا افشارلو- ثریا اسماعیلی- ناصربدره باداملو- محمدجواد لطفی لو- زینب کریمی- هانیه لطفی- حمیده قامتی- حسن قامتی- منیژه قامتی- ملیحه قامتی- مونا دباغیان- فرنگیس اسماعیلی- نرجس قامتی- فاطمه قامتی- امیرقامتی- وحید قامتی- سعید قامتی- کبری غفارزاده- آسیه غفارزاده- مریم غفارزاده- هادی بزرگی مجید بزرگی ناهید فنودی علی فنودی نرگس سپهری نسب میثم جابری دینا جابری ا میررضا جابری حسین جابری حسن جابری فاطمه جابری علی اصغر جابری محسن جابری فاطمه محمدی لیلا سادات گل ساز الهام سادات گل ساز فاطمه قندریز فاطمه  اکبرزاده مجتبی عرب زاده حسین عرب زاده مریم عرب زاده زهرا جلال الدینی عاطفه حاجی رضایی محمد مهدی سید مهدی هادوی مهران هادوی مهدیه سادات هادوی سکینه سنگانه حسین کیان فرد مریم کیان فرد زینب کیان فرد علیرضا کیان فرد اعظم هادی نژاد جواد هادی نژاد علی هادی نژاد مژگان کرباس بافی محمدعلی کرباس بافی فرزاد چوپانی ایلین صدیقی اهورا صدیقی نیره تقی زاده سینا خانزاده جهانگیر خانزاده مرضیه بنی حسین بهروز خانزاده غلام حیدر خانزاده علیرضا تقی زاده فریبا حسن زاده مریم جهرمی نسب صدیقه جهرمی نسب محدثه جهرمی نسب

1.عیسی تقوی

2. حسن قامتی

3. اکرم فرح بخش

5.مریم جهرمی نسب

6-سمیه جهرمی نسب

نکته:برندگان مسابقه با استفاده از نرم افزارقرعه کشی Hatتعیین شدند.

نکته:به علت استقبال اعضا ،تعداد برندگان به چهار نفر افزایش یافت.

نکته:مسابقات بعدی به زودی به اطلاع اعضا می رسد.



پاسخ نامه مسابقه کتابخوانی

سوالاتالفبج
سوال 1*

سوال2*

سوال3*

سوال 4

*
سوال5

*
سوال6

*
سوال7*

سوال8*

سوال9*

سوال10

*


معرفی کتاب

شیوه های تقویت هوش نوزاد:برای اینکه فرزندانی باهوش داشته باشید ، از نوزادی دست به کار شوید .یک روز را هم از دست ندهید ما در این مقاله دو راه رابه شما پیشنهاد می کنیم

برای نوزادان خود از 6 ماهگی زمانی که نوزاد همراه با مادر از نگاه کردن به عکس های کتاب لذت می برد، کتاب بخوانند.مادران و پدران می توانند برای نوزادان تازه متولد شده نیز کتاب بخوانند. در حقیقت مهم نیست که نوزاد چند ساله باشد .خواندن فرصت بزرگی است برای در آغوش گرفتن نوزاد و برقراری ارتباط با او. کتاب خواندن برای نوزادان به ساختن کلمات نوزادان و تحریک تصورات انها کمک کرده و مهارت های برقراری ارتباط را در نوزاد تقویت می کند. 

ایستگاه مطالعه

معرفی طرح:


طرح »ایستگاه مطالعه « یکى از برنامه هاى نهاد کتابخانه های عمومی کشور براى عمومى نمودن و ارتقاى سرانه مطالعه مفید در راستاى تحقق 

رهنمودهاى مقام معظم رهبرى است. هر فرد می تواند با مراجعه به این ایستگاه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگرى مطالعه کرده و حداکثر پس از پانزده روز به همین ایستگاه یا هر یک از ایستگاههای مطالعه در سراسر کشور و یا به یکى از کتابخانه هاى عمومى تحت پوشش نهاد کتابخانه هاى عمومى باز گرداند. در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه، محلى براى بازگرداندن کتابهاى مطالعه شده تعبیه شده است .انتظار مجریان طرح از مردم فهیم و فرهنگمدار ایران اسلامى، دقت در حفظ و نگهدارى و تحویل به موقع کتاب است. چنانچه علاقه مند به نگهدارى کتابها براى خود باشید می توانید بابت هر جلد کتاب مبلغ دو هزار تومان به حساب 123 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر نزد بانک تجارت و ملى در کلیه شعب کشور و یا به شماره کارت ملى 6037991199516588 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر واریز نمایید.


دستگرد شناسی

دَستگِرد: 

دستگرد یکی از شهرهای استان اصفهان در مرکز ایران است. شهر دستگرد  در بخش برخوارشهرستان برخوار قرار دارد. شهر دستگرد با وسیع شدن شهر اصفهان اینک در ۱۳ کیلومتری شمال شهر اصفهان قرار دارد. موقعیت دستگرد از نظر آب وهوا خشک و بیابانی است در این شهر آثار تاریخی خاصی وجود ندارد. امامزاده ادهم این شهر و مسجدجامع قدیمی از نقاط زیارتی آن هستند. مردان آن بیشتر شغل کشاورزی دارند البته در چند سال اخیر این آمار رو به کاهش است. بیشتر تخصص آنها در امر کشاورزی در کشت صیفی جاتی مانند هندوانه و خربزه می‌باشد. هنرهای صنایع دستیاین شهر عبارتند از: مینا کاری،گلیم بافی، منبت چوب، مینیاتور، معرق چوب، قلمزنی و گیوه دوزی را می‌توان نام برد. دستگرد، شهری در شهرستان برخوار استان اصفهان. این شهر در مشرق شهرستان، در ارتفاع حدود ۵۷۱٬۱ متری و در حدود پانزده کیلومتری شمال شهر اصفهان، در کنار راه اصلی اصفهان ـ دولت‌آباد (مرکز شهرستان برخوار)، و در دشت بلندی قرار دارد. آب و هوای آن معتدل خشک است.

 

پر طرفدارترین کتاب مهرماه

حماسهٔ حسینی:

 نام مجموعه کتاب دوجلدی (و سابقا سه جلدی) است از مرتضی مطهری، مشتمل بر کلیهٔ سخنرانی‌ها و یادداشت‌های او پیرامون واقعهٔ کربلا و تحریفاتتاریخی صورت گرفته در نقل آن.مرتضی مطهری در بخش تحریفات لفظی واقعه عاشورا، به شدت از محدث نوری و کتاب او در زمینه تحریفات عاشورا، یعنی لؤلؤ و مرجان متاثر است . ایشان مصادیق تحریفات لفظی را بیشتر از این کتاب نقل کرده و صراحت و شجاعت محدث نوری را تحسین می‌کند. 

فراز هایی از کتاب تحف العقول

سفارش های پیامبر به امیرالمومنین علی(ع)


یا علی:ازآثاریقین این است که رضایت هیچ کس را برخشم خداوند به دست نیاری و کسی را برنعمتی که خدا به توداده نستایی و احدی را بر چیزی که خدا ازتودریغ فرموده نکوهش نکنی،چه روزی راف نه حرص حریصان جلب کند و نه بی میلی کسان واپس زند .خداوند به حکمت و فضل خود آسایش و خوشی را در یقین و رضا(به قضا و قدر)قرار داده و غصه و اندوه را در شک و نارضایتی.