کتابخانه اندیشه دستگرد
کتابخانه اندیشه دستگرد

کتابخانه اندیشه دستگرد

راه هایی برای موفقیت در تحصیل


1) سعی کنید در ایام تابستان، کتاب های علمی و کتاب های مربوط به رشته ی تحصیلی یا شغلی را که دوست دارید بخوانید و اطلاعات عمومی قوی در هر زمینه ای(مخصوصا”‌ در زمینه های مورد علاقه تان) داشته باشید. مثلا”‌ وقتی کسی از شما پرسید ، می خواهی چه کاره شوی؟ و یا چه رشته ای را دوست داری؟ باید بتوانید، بی درنگ و با ارائه ی اطلاعات موثق و منطقی ( نه بر اساس حرف عامه ی مردم ) به او پاسخ دهید.

 

2) با پیش مطالعه ی قبلی سر کلاس درس حاضر شوید تا همیشه سر کلاس، حرفی برای زدن داشته باشید.

 

3) با یک روحیه ی فعال و شاداب سر کلاس های درس شرکت کنید. با همکلاسی های خود رقابت سالم داشته باشید و سعی کنید در یادگیری دروس به هم کنید تا دست آخر خدا هم به شما کمک کند.

 

4) با دقت و تمرکز فراوان به درس گوش کنید و هر جایی که ابهامی بود، از معلم خود (نه از دانش آموزان دیگر) بپرسید. نگذارید اشکالات و ابهامات، در ذهن شما انباشته شوند و به زودی تبدیل به یک ضعف علمی بزرگ شوند.

 

5) درس هر روز را همان روز در خانه بخوانید و کمی از تمرین هایش را حل کنید.

این کار کمک می کند ، مطلب کاملا”‌ در ذهن شما حک شود ، چون تازه آن را آموخته اید و یادگیری اولیه، کاملا”‌ در ذهنتان وجود دارد ، پس با یک مرور بلافاصله ،مراحل یادگیری در ذهن را کامل می کنید.

 

6) سعی کنید متن کتاب را خوب بخوانید و مثال ها و تمرین ها را بدون توجه به حل آن ها، خودتان حل کنید. (استفاده از حل المسائل ، فقط به افرادی که غیر حضوری درس می خوانند ، توصیه می شود) اگر کسانی که فرصت شرکت در کلاس ها و استفاده از معلم و همشاگردی ها دارند، از حل المسائل ها استفاده کنند ، به جز ضرر(تنبلی ذهن ، عدم تلاش کافی برای یافتن جواب ، کاهش روحیه ی خلاقیت و ارائه ی راه حل های جدید و ابتکاری و…) ، چیزی عایدشان نخواهد شد.


7) دروس برنامه ی فردا را مرور کنید و همیشه با آمادگی کامل برای امتحان کلاسی یا درس جواب دادن، سر کلاس حاضر شوید.

  طور کلی یادداشت کنید و بعدا”ً آن ها را مرور کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.